Vaccinationspåminnelse för din hund eller katt

Nu är hösten här. Hösten innebär nystart för många arbetsplatser. Tillhör du dem som ska fortsätta jobba hemifrån i möjligaste mån? Har du sällskap av din hund eller katt när du jobbar hemifrån? Har du kanske skaffat ett nytt husdjur i år? Boka nästa vaccination av ditt djur vid ett hembesök av Vetmobilen. Vi kan dessutom erbjuda dig en vaccinationspåminnelse för att underlätta tillvaron för dig.

Vetmobilen vill ge fler djur och djurägare möjligheten till ett stressfritt och bekvämt hembesök för djurets bästa. Vi vill dessutom spara din tid genom hembesöket. Boka Vetmobilen, så kommer veterinären till dig!

Kattunge och hundvalp i övre delen av bilden. En spruta med vaccin i nedre delen av bilden. Vaccinationspåminnelse ger rabatt vid vaccinationen.

Vaccinationspåminnelse för att underlätta för dig

Det kan vara svårt att komma ihåg att planera in vaccinationen av ditt djur. Vi vill slå ett slag för vår påminnelsetjänst för vaccination av hund eller katt. Om du tecknar dig för vår påminnelsetjänst får du 150 kr rabatt när det är dags för vaccinationen. Det enda du behöver göra är att besvara din vaccinationspåminnelse inom 7 dagar.

Teckna dig för Vetmobilens vaccinationspåminnelse genom formuläret nedan.

Snart två år sedan start

Vetmobilen har sedan snart två år gjort hembesök för primärvård av hund och katt. Våra tjänster har varit mycket uppskattade och vi vill passa på att tacka alla som har följt oss på resan. Många djurägare uppskattar bekvämligheten med att veterinären kommer på hembesök, i stället för att behöva åka med sin hund eller katt till veterinärkliniken. För att ytterligare underlätta för ditt djurägande kan du ansluta dig till vår vaccinationspåminnelse.

Vi lägger kontinuerligt upp tips och idéer på sociala medier, som kan göra ditt liv som djurägare enklare och smidigare. Därför kan det löna sig att följa Vetmobilen på sociala medier, t ex Instagram och Facebook.

Kylan är här

När höst och vinter närmar sig kan det vara klokt att se över tassvården för din hund eller katt. Vi har en tassalva som lämpar sig utmärkt när det är fuktigt ute och börjar bli kallare.

När snön sedan kommer kan ditt djurs tassar fara illa av kyla och av vägsalt på vägar och trottoarer. Huden i trampdynorna blir torra och det kan leda till torrsprickor. Se till att förebygga genom att smörja hundens eller kattens tassar, så klarar de sig bättre när kylan kommer.

Tassalva från Working Dog. Fet och vattenfri mjukgörande salva för trampdynor och hud mellan tårna.

Vi säljer nu Working Dogs tassalva med tea tree-olja för endast 64 kr.

Säg till vid bokningen så att vi tar med den vid ditt hembesök. Om du inte har något hembesök bokat kan du beställa och få den hemskickad för 64 kr + frakt kostnad.