Kastrationskampanj

Vetmobilens kastrationskampanj

Har du fått hem en ny kattunge nu under sommaren 2020? Många pratar om coronakattungar och coronavalpar, för att många som jobbar hemifrån passar på att skaffa husdjur nu. Det är väl ett ypperligt tillfälle när man har lite mer tid hemma. Det gäller bara att man som djurägare förutser nästa steg och agerar därefter. Kattungar som föddes tidigt i våras kan bli könsmogna redan nu i höst eller tidigt i vår. För att det inte ska bli massa oönskade kattungar, kan du passa på att få din hankatt kastrerad i vår kastrationskampanj. Och gör det redan nu i höst.

Det är klokt att även vaccinera din katt mot kattpest och kattsnuva. Det är svåra sjukdomar som du enkelt kan förebygga genom vaccination. Likaså rekommenderar vi att du får din katt ID-märkt. Därför kan du nu få ett förmånligt kampanjpris när du kastrerar, vaccinerar och ID-märker din katt vid samma besök.

Kastrationskampanj för hankatter. En katt ligger i en korg. 555 kr rabatt vid kastrationspaket med början i januari.

Kombination av åtgärder i kastrationskampanj

Den mest förmånliga rabatten får du när du väljer hela paketet. Då ingår kastration, vaccination och ID-märkning av din hankatt. I Vetmobilens kastrationskampanj får du alla dessa 3 åtgärder till priset av 2. Se mer information på sidan om priser för katt.

Välkommen med din bokning

Kastrationskampanj enbart för hankatter. Här är en gråtigrerad hankatt.

Observera att Vetmobilen enbart kastrerar hankatter vid hembesök. Honkatter hänvisar vi till klinik för kastration.

Hösten är här

När hösten närmar sig kan det också vara klokt att se över tassvården för din hund eller katt. Vi har en tassalva som lämpar sig utmärkt när det är fuktigt ute och börjar bli kallare.

När snön sedan kommer kan ditt djurs tassar fara illa av kyla och av vägsalt på vägar och trottoarer. Huden i trampdynorna blir torra och det kan leda till torrsprickor. Se till att förebygga genom att smörja hundens eller kattens tassar, så klarar de sig bättre när kylan kommer.

Tassalva från Working Dog. Fet och vattenfri mjukgörande salva för trampdynor och hud mellan tårna.

Vi säljer nu Working Dogs tassalva med tea tree-olja för endast 64 kr. Säg till vid bokningen så att vi tar med den vid ditt hembesök.

Följ gärna Vetmobilen på sociala medier för att få inspiration och information om framtida aktiviteter. Vi finns på Instagram och Facebook. Här på sidan kan du också skriva direkt till oss via Messengerknappen i nedre högra hörnet. Vi svarar så snart vi kan.