Kontakt

Ta kontakt med Vetmobilen

Vad kul att du har hittat till vår hemsida! Du kan ta kontakt med oss direkt via någon av de bokningsformulär vi har på hemsidan, och göra en bokningsförfrågan! Bokningsformuläret ger ett mejl till oss, och vi svarar tillbaka till dig inom 2-3 arbetsdagar. Därför är det lite extra viktigt att du har koll på din mejlbox, så att du ser vårt svar. Ibland händer det nämligen att mejl fastnar i skräppostfilter, och det vore olyckligt.

Du hittar våra olika alternativ för tidsbokning för hund respektive tidsbokning för katt. Du kan också söka i någon av menyerna ovan för att läsa mer om vilka tjänster vi utför för de olika djurslagen. Huvudsakligen ger vi grundläggande vård för hund och katt.

Vi återkopplar till dig inom 2-3 arbetsdagar.

Bild på kalender, dator, telefon mm som visar på sätt du kan ta kontakt med Vetmobilen.

Telefon, sms och mejl

Du är också välkommen att ta kontakt med oss via telefon, sms eller mejl. Vi har gjort länkar i texten för att underlätta för dig. Du hittar också knappar längst ner på sidan för telefon, sms och mejlkontakt.

Observera att vi ofta har svårt att hinna svara i telefon, så lämna ett meddelande, gärna skriftligt, så hör vi av oss inom 2-3 arbetsdagar. Anledningen till att vi har svårt att svara i telefon är att när vi är ute på hembesök vill vi lägga all fokus på patienten och dess djurägare. 

Övrig tid tillbringas i bilen, där det också är svårt att ta anteckningar och se i kalendern. Så lämna några raders meddelande om vem du är, var du bor och vad ditt djur har för bekymmer, så hör vi av oss!

Följ oss också gärna på Facebook och Instagram. Där finns användbar information till dig som djurägare, såväl som aktuella kampanjer och erbjudanden. Du kan skriva en fråga till oss på Messenger genom den gröna Messengersymbolen i nedre högra hörnet. Vi svarar även där inom 2-3 arbetsdagar.

Kontakt vid akutfall

Om vi bedömer vid första kontakten att ditt djur behöver mer omfattande akutvård, röntgen eller större operationer, kommer vi att hänvisa dig vidare till närmaste djurklinik eller djursjukhus. 

Om Vetmobilen tidigare har undersökt och behandlat ditt djur, och den behöver mer omfattande vård, skickar vi gärna djurets journal vidare till remissinstansen. Ta kontakt med oss så ordnar vi detta. Det är i många fall viktigt att kliniken/djursjukhuset får all relevant information om djurets sjukdomshistoria.

Vetmobilen gör huvudsakligen förbokade besök och därför kan vi endast i undantagsfall åka ut akut. Vi försöker behålla någon lucka i bokningen varje vecka för akuta sjukdomsfall, men vi kan inte alltid garantera en akuttid samma dag. Dessutom måste bokningarna fungera rent geografiskt, eftersom vi jobbar i fler än en kommun.

Vi jobbar framför allt i Älmhults, Ljungby, Alvesta och Osby kommuner, och framkörningen styrs av vilken kommun du bor i. Läs mer om framkörningen här.