Påminnelsetjänst för vaccination av hund

Många har redan fått sin hund vaccinerad av Vetmobilen sedan vi startade verksamheten i februari 2019. Är du en av dem? Då vet du redan hur smidigt det är. Eftersom veterinären gör hembesök behöver du inte stressa iväg med hunden i bilen till veterinärkliniken. Därmed sparar du tid och din hund slipper hela stressmomentet. Nu vill vi underlätta ytterligare för dig med en påminnelsetjänst.

Brukar du få dåligt samvete om det går för lång tid mellan vaccinationerna för din hund? Är det svårt att komma ihåg när det är dags? Eller vilket vaccin hunden ska ha? Vi förstår dig. Det är verkligen inte lätt att hålla reda på alla detaljer, i synnerhet när det är ett helt år mellan tillfällena.

Vi lever alla upptagna liv med plikter och åtaganden. Arbetet kräver vår koncentration, familjen och aktiviteter på kvällar och helger likaså. Du som har hund har en hel del att göra med rastning, kloklippning, pälsvård och du kanske aktivt tränar och tävlar din hund också? Var sak kräver sin tid.

Två bruna och vita hundar tittar upp mot kameran. "Så enkelt som möjligt" symboliserar Vetmobilens påminnelsetjänst för hund för att hjälpa dig att komma ihåg när det är dags att vaccinera din hund.

Vad händer om du inte vaccinerar?

Din hund kan bli sjuk om den inte blir vaccinerad. Många av dessa sjukdomar är lätta att förebygga, men det kräver regelbunden vaccination. Dessutom kräver de flesta hundpensionat att hunden är vaccinerad varje år, det vill säga även mot kennelhosta. Och hunden inte är vaccinerad i tid, kan ni kanske inte åka iväg på den där spontana weekend-resan som plötsligt dyker upp. Det vore verkligen synd. Skulle det underlätta med en påminnelse?

Låt Vetmobilens påminnelsetjänst hjälpa dig!

Om du redan har haft hembesök av oss på Vetmobilen för vaccination av din hund får du redan automatiskt tillgång till vår påminnelsetjänst. Du får ett sms om att det är dags att boka tid för vaccination, drygt en månad i förväg. Det är för att vi säkert ska ha lediga tider att erbjuda dig. I sms:et finns en länk till vår hemsida. Kom ihåg att det är ditt ansvar som djurägare att din hund blir vaccinerad i tid. Du bokar din vaccination i tre enkla steg:

1. Klicka på länken till bokningsförfrågan
  2. Skriv dina kontaktuppgifter i formuläret
  3. Skicka in och invänta att vi hör av oss

Vi hör av oss med förslag på dag och tid för vaccination inom 5 arbetsdagar.

Låter det som en bra idé? Vill du också få hjälp att hålla reda på när det är dags att vaccinera din hund? Boka bara din nästa vaccination hos oss!

PS. Du som svarar på påminnelsen inom 7 dagar får rabatt vid nästa besök, en snabbhetspremie eftersom vi tycker om stamkunder!

PS 2. Följ oss gärna på Instagram, på Facebook och på Google. Där lägger vi upp mer information om framtida kampanjer och vad som är på gång på Vetmobilen. Välkommen!