Är din hund vaccinerad?

Många har redan fått sin hund vaccinerad av Vetmobilen. Är du en av dem? Då vet du redan hur smidigt det är. Eftersom veterinären gör hembesök behöver du inte stressa iväg med hunden i bilen till veterinärmottagningen. Därmed sparar du tid och din hund slipper hela stressmomentet. Nu vill vi underlätta ytterligare för dig.

Svårt att få tiden att räcka till?

Brukar du få dåligt samvete om det går för lång tid mellan vaccinationerna för din hund? Är det svårt att komma ihåg när det är dags? Eller vilket vaccin hunden ska ha? Vi förstår dig. Det är verkligen inte lätt att hålla reda på alla detaljer, i synnerhet när det är ett helt år mellan tillfällena.

Vi lever alla upptagna liv med plikter och åtaganden. Arbetet kräver vår koncentration, familjen och aktiviteter på kvällar och helger likaså. Du som har hund har en hel del att göra med rastning, kloklippning, pälsvård och du kanske aktivt tränar och tävlar din hund också? Var sak tar sin tid.

Hundpensionat kräver att hunden är vaccinerad

Din hund kan bli sjuk om den inte blir vaccinerad. Många av dessa sjukdomar är lätta att förebygga, men det kräver regelbunden vaccination. Dessutom kräver de flesta hundpensionat att hunden är vaccinerad varje år, det vill säga även mot kennelhosta. Och hunden inte är vaccinerad i tid, kan ni kanske inte åka iväg på den där spontana weekend-resan som plötsligt dyker upp. Det vore verkligen synd.

Två leende hundar tittar upp i kameran. Det är två corigie-hundar och texten "Så enkelt som möjligt!" står ovanför dem. Tjänsten ska underlätta för dig när din hund behöver bli vaccinerad.
Det ska vara så enkelt som möjligt att få din hund vaccinerad.

Nu finns det ett enklare sätt

Låt Vetmobilen hålla reda på när det är dags att vaccinera din hund! Vi skickar en påminnelse ungefär en månad i förväg. När du får påminnelsen kan du enkelt boka din tid med 3 klick.
1. Klicka på länken till bokningsförfrågan.
2. Skriv i dina önskemål om dagar och tider som passar dig.
3. Skicka in och invänta en bokningsbekräftelse. Klart!

Och du! Tjänsten kostar dig ingenting.

Låter det bra? Vill du ansluta dig till vår påminnelsetjänst för vaccinationer? Det enda du behöver göra är att kontakta oss via mejl eller sms. Skriv att du vill ansluta dig och din hund till vaccinationspåminnelsen, när den senast blev vaccinerad och med vilket vaccin. Om du har fler husdjur som behöver vaccineras kan du enkelt lägga till deras namn, ålder och när senaste vaccination gjordes så lägger vi till även det djuret och påminner dig när det är dags.

Välkommen att ansluta dig och ditt/dina djur!

Vänliga hälsningar,
Agneta Andersson
Veterinär Vetmobilen

Ps. När du bokar din nästa vaccination från påminnelsen får du dessutom 150 kr rabatt. Det enda du behöver göra är att boka din vaccination inom 7 dagar.